Fandom

Zaklínač Wiki

Znamení

1 677stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse1 Share

ÚvodEditovat

Znamení je jednoduchá forma magie, užívaná v boji zaklínači.

Není to nic "velkého" a nebývají ani často používána, občas ale jejich využití znamená rozdíl mezi životem a smrtí.

Ve hře Zaklínač ovšem mají význam daleko větší, dokonce až klíčový, a se správnou volbou talentů je možné ze znamení učinit svou nejmocnější zbraň, silnější než oba zaklínačské meče.

Znamení je ve hře Zaklínač celkem pět: Aard, Igni, Yrden, Quen, Axie.

Game Icon Aard symbol selected.png Game Icon Igni symbol selected.png Game Icon Yrden symbol selected.png Game Icon Quen symbol selected.png Game Icon Axii symbol selected.png

AardEditovat

Znamení Aard je telekinetický úder, občas nutný k odstranění trosek v jeskyních; jeho hlavní výhoda ale spočívá ve schopnosti porazit na zem nebo omráčit (po vylepšení) protivníka.

Omráčený nebo ležící protivník se totiž nemůže bránit a je snadné a efektní jej zneškodnit jedním brutálním úderem. Další vylepšení přidává možnost vyrazit protivníkovi zbraň.

IgniEditovat

Znamení Igni je klasický "fireball" neboli ohnivá koule.

Po vylepšení je možný útok na dálku (podržení tlačítka) a podpalování protivníků (vhodný skill Patinado) - tato kombinace efektů je výhodná zejména proti Echinopsům a Archesporám (Coccacidium).

Další vylepšení přidávají toto znamení o efekty bolesti a strachu u protivníků.

YrdenEditovat

Znamení Yrden je magická past položená zaklínačem na zem, na kterou pak naivní příšera či nepřítel může vstoupit.

Způsobuje fyzické zranění, po upgradech může způsobit také bolest, otrávení, oslepení, sražení k zemi či zhoršení bojových dovedností nepřítele.

QuenEditovat

Znamení Quen je skoro čistě defenzivní - vytvoří téměř neprodyšnou kouli okolo Geralta, která ochraňuje Zaklínače před fyzickými útoky nepřátel, pokud ale Geralt zaútočí, okamžitě sama zmizí.

Po vylepšení způsobuje zranění nepřátelům, má delší trvání, chrání i proti nefyzickým útokům (bolest, oheň, omráčení, kyselina, atd.).

AxieEditovat

Znamení Axie je nejméně používané - způsobuje ovlivnění mysli nepřátel, kteří začnou bojovat po zaklínačově boku nebo před ním (přidržení tlačítka) bojácně utečou.

Vylepšení prodlužují dobu okouzlení, umožňují okouzlit i další osoby, přidávají i efekt oslepení, atd. Během hry se jej vyplatí použít zejména v boji na konci Kapitoly II.

HeliotropEditovat

Znamení, které se nevyskytuje ve hře.

Objevuje se pouze v knihách A. Sapkowského, především v Posledním přání a Meči osudu.

Heliotrop je znamením ochrany před magickými silami - viz povídky Zrnko pravdy a Poslední přání.

PoužitíEditovat

  • Na seslání každého znamení je zapotřebí určité množství energie (žlutá stupnice); na začátku hry je možné povětšinou seslat pouze 1 kouzlo a poté čekat na doplnění energie (vhodný zejména elixír Puštík).
  • Na každé kouzlo je zapotřebí si nejprve "vzpomenout" - t.j. naučit se jej; k tomu poslouží tzv. Kruhy živlů, které nejenže připomenou Geraltovi dané zakletí, ale i o 50% zlepší jeho účinnost.
  • Významná jsou i tzv. Místa moci, na kterých lze vykonat Rituál magie (na 5 hodin síla znamení + 100%), Rituál očištění (nutný stříbrný talent, odstraňuje toxicitu i účinky elixírů) a Rituál života (nutný stříbrný talent, urychluje regeneraci zdraví).
  • Znamení se vždy sešle stisknutím pravého tlačítka myši, přidržení má za následek zesílení síly znamení, resp. útok na dálku (znamení Igni).

V síti Wikia

Náhodná Wiki