Fandom

Zaklínač Wiki

Yennefer

1 677stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Yennefer z Vengerbergu (čteno jenefer), známá a úspěšná čarodějka, jedna z klíčových postav knih o Zaklínači.
Geraltova femme fatal, byla proslavená svou krásou (fialkové oči, černé havranní vlasy, obvykle v černých a bílých šatech, s černou sametkou s obsidiánovou hvězdou na krku a parfémem vůně angreštu a šeříku), ale také jízlivou a občas krutou povahou. Přestože v době událostí popisovaných ve Věži vlaštovky jí bylo už 94 let, vypadala o minimálně 60 let mladší.
Jakožto velmi schopná čarodějka byla členkou Rady čarodějek a později i Lóže čarodějek, často také radila Demawendovi, králi Aedirnu, v jehož hlavním městě Vengerbergu také žila.
Jako většina čarodějek, i Yennefer byla sterilní, a i přes její nesmírnou snahu se její nepodařilo na tomto faktu nic změnit. Ke Geraltovu dítěti překvapení, Ciri, měla proto doslova mateřský vztah, vyučovala ji v umění magie a přes počáteční nevraživost je brzy začal spojovat velice vřelý vztah.
O něco komplikovanější byl její vztah s Triss Ranuncul, její nejlepší přítelkyní, ale i občasnou sokyní.
S Yennefer se setkáváme poprvé v povídce Poslední přání (objevuje se ale už např. v dříve vydané Hranici možností).
Se Zaklínačem má Yennefer komplikovaný a bouřlivý vztah, její citové pouto k němu je ovšem nesmírně silné.

V průběhu knih se dozvídáme, že Yennefer byla jako dítě ošklivá a měla hrb. Její nynější krása je dílem magie. O to více si Yenn zakládá v dospělosti na tom, aby byla vždy upravená a atraktivní.

Yennefer má z 1/4 elfí krev.

Yennefer v seriálu Zaklínač

Film a seriál ZaklínačEditovat

Ve filmu a v seriálu hrála Yennefer herečka Grażyna Wolszczak.

HraEditovat

Ve hře se objevilo několik narážek na Yennefer.

  • V hostinci na okraji Wyzimy si Geralt může promluvit s bardem, který mu řekne o Marigoldovi a o baladách o Bílém Vlkovi, které Marigold zpívá, mimo jiné například tu, "v níž se Geralt oženil s čarodějkou a společně žili na šťastných ostrovech".
  • Na samém začátku Dějství III, řekne Triss Geraltovi, že takhle se naposledy cítila, když si Geralt s čarodějkou hráli s džinem.
  • V Dějství IV vypráví vesnický hospodský příběh o Ciri. Na jeho konci se zmiňuje o čarodějce, která se pokoušela Geralta oživit, ale zemřela při tom.
  • Když si Geralt v Dějství III vybere jako opatrovnici pro Alvina Triss, při rozhovoru s králem Foltestem o jeho citech k ní, je pak ve volbě dialogů možnost - "Moje amnézie mi brání vzpomenout si, jaký jsme měli v minulosti vztah, ale mám dojem, že jsem kdysi hluboce miloval čarodějku..."

V síti Wikia

Náhodná Wiki