FANDOM

Yennefer z Vengerbergu je mocnou čarodějkou, dříve zasedající v Radě Čarodějů, rovněž byla poradkyní Aedirnského krále Demawenda. S Geraltem z Rivie ji pojí velmi blízký milenecký vztah se kterým později krátce vychovávala Geraltovo dítě překvapení Cirillu.

Jedná se o jednu z nejklíčovějších postav ságy o zaklínači a také hlavní postavu hry Zaklínač 3: Divoký hon.

Sága o Zaklínači Editovat

Yennefer se narodila roku 1173 do chudé rodiny rolníka, nebyla nikdy milována svými rodiči a ani nebyla nikterak zvláště hezká. Nepěkné dětství ji dohnalo až k pokusu o sebevraždu, byla však zachráněna čarodějkou Tissaiou de Vries, která se jí později ujala a stala se její učitelkou. S pomocí magie se nakonec stala pohlednou černovlasou čarodějkou vonící po šeříku a angreštu.

Poslední přání Editovat

Prvotní setkání Yennefer se zaklínačem Geraltem z Rivie se stalo poněkud nečekaně, Geraltův přítel Marigold byl vážně zraněn džinem, kterého nedopatřením vyvolal z lahve. Pomohla zaklínači vyléčit zraněného barda, ale rovněž zneužila zaklínače k pomstě všem kdož se k ní nepěkně chovali během jejího pobytu ve městě. Zároveň ale také toužila po ovládnutí - zkrocení džina - chtěla skrze jeho přání dosáhnout svého cíle. Chtěla otěhotnět. Zkrocení džina však neprobíhalo zrovna nejlépe a Geralt byl nucen zasáhnout, využil své poslední přání a navždy svázal svůj osud s Yennefeřiným. Tehdy jí začal říkat zkráceně - Yen.

Hranice možností Editovat

Yennefer se připojuje po boku Geralta z Rivie a dalších účastníků k tažení na draka zvaného Villentretenmertha, který sužuje okolí. Jejím jediným cílem je získat poklad pro sebe a zaplatit jím svoji léčbu. Poklad však nakonec nezíská a léčbu nepodstoupí.

Střípek ledu Editovat

Čarodějka upadne do milostného trojúhelníku během pobytu s Geraltem ve městě Aedd Gynvael, které mimo jiné obývá i její dávný milenec čaroděj Istredd. Před oběma muži bude tajit druhého dokud pravda nevyjde najevo. Když se nakonec schýlí k souboji mezi oběma soky, každému zanechá dopis na rozloučenou a odjede z města pryč.

Osobnost Editovat

Yennefer byla proslavená svojí krásou, měla fialkové oči, černé havraní vlasy a obvykle vystupovala v černých a bílých šatech, s černou sametkou s obsidiánovou hvězdou na krku. Charakteristický pro ní je rovněž parfém s vůní angreštu a šeříku, ale rovněž jízlivá a občas krutá povaha. Během událostí popisovaných ve Věži vlaštovky jí bylo už 94 let, vypadala o minimálně 60 let mladší. V průběhu knih se dozvídáme, že Yennefer byla jako dítě ošklivá a měla hrb. Její nynější krása je dílem magie. O to více si Yennefer zakládá v dospělosti na tom, aby byla vždy upravená a atraktivní.

Nebyla však jen proslavená svojí krásou, ale rovněž svými schopnostmi. Jakožto velmi schopná čarodějka byla členkou Rady čarodějek, často rovněž radila Demawendovi, králi Aedirnu, v jehož hlavním městě Vengerbergu také žila. Jako většina čarodějek, i Yennefer byla sterilní, a i přes její nesmírnou snahu se její nepodařilo na tomto faktu nic změnit. Ke Geraltovu dítěti překvapení, Ciri, měla proto doslova mateřský vztah, vyučovala ji v umění magie a přes počáteční nevraživost je brzy začal spojovat velice vřelý vztah.

Film a seriál Zaklínač Editovat

Ve filmu a v seriálu hrála Yennefer herečka Grażyna Wolszczak.

Zaklínač (PC hra)Editovat

Přestože se Yennefer v první hře vůbec neobjevila. Nalezneme ve hře hned několik narážek na tuto mocnou a pro Geralta důležitou čarodějku. Jedná se napčík

  • V hostinci na okraji Wyzimy si Geralt může promluvit s bardem, který mu řekne o Marigoldovi a o baladách o Bílém Vlkovi, které Marigold zpívá, mimo jiné například tu, "v níž se Geralt oženil s čarodějkou a společně žili na šťastných ostrovech".
  • Na samém začátku Dějství III, řekne Triss Geraltovi, že takhle se naposledy cítila, když si Geralt s čarodějkou hráli s džinem.
  • V Dějství IV vypráví vesnický hospodský příběh o Ciri. Na jeho konci se zmiňuje o čarodějce, která se pokoušela Geralta oživit, ale zemřela při tom.
  • Když si Geralt v Dějství III vybere jako opatrovnici pro Alvina Triss, při rozhovoru s králem Foltestem o jeho citech k ní, je pak ve volbě dialogů možnost - "Moje amnézie mi brání vzpomenout si, jaký jsme měli v minulosti vztah, ale mám dojem, že jsem kdysi hluboce miloval čarodějku..."

Galerie Editovat