Fandom

Zaklínač Wiki

Vetala

1 677stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Vetala, talking ghúl

Inteligentní a mluvící ghúl, opravdová hříčka přírody. And yet from time to time one encounters a specimen that ruins the reputation of the rest of the species by soliloquizing over dead bodies and engaging in cogent discussions with zaklínači. Rumor has it that evolution equipped Vetala with a dangerous weapon: he can talk people to death. That rumor is not necessarily an exaggeration.

Najdete ho uprostřed zničené kaple na hřbitově, jak požírá mrtvoly (v Kapitole III). A znova v Epilogu v jediném bezpečném domě v Chrámové čtvrti.

Úkoly Editovat

Vetala je mýtické stvoření, výmysl prosťáčků. Pověsti o této nestvůře jsou typickým příkladem městské legendy, která jde od úst k ústům a s každým dalším vyprávěním nabírá další nesmysly. Podle prostých obyvatel Wyzimy je Vetala inteligentní ghúl, podle jiných je zase graveirem, který sídlí na místním hřbitově jako vládce mrchožroutů. Nejen že mluví lidskou řečí, ale má dokonce i vybrané chování. Říká se, že se živí pouze mrtvolami. Na živé prý útočí jen málokdy a i v takových případech se chová na mrchožrouta s nevídanou slušností.

Setkal jsem se s mluvícím ghúlem, opravdovou hříčkou přírody.

  • Výskyt: Podle legendy žije Vetala na hřbitově ve Wyzimě. Je to vysoce inteligentní bytost, před níž se všichni ostatní mrchožrouti sklánějí.
  • Odolnosti: Imunní vůči obvyklým jedům a odolný vůči pokusům o sražení k zemi; hrubá kůže a silné svalstvo jej chrání před údery.
  • Zranitelnost: Citlivost na stříbro a olej proti mrchožroutům.
  • Taktika: Snaží se srazit oběť k zemi a sežrat zaživa.
  • Alchymie: Kost graveira, bílý ocet a mrtvolný jed.

Poznámky Editovat

  • Vetala is indeed a fitting name for a sentient, conversational creature who devours the dead and haunts cemeteries.

Galerie Editovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki