Fandom

Zaklínač Wiki

Striga

1 677stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse1 Share

Striga

Nestvůra vzniklá v důsledku silné kletby pronesené nad nenarozeným dítětem. Dítě (dívka) poté po porodu zemře a pokud nejsou ostatky zničeny (spáleny) tělo roste i po smrti a mění se v napůl živou příšeru, která nenavidí vše živé a zabíjí a požírá za úplňku nešťastné kolemjdoucí. Podle legendy může být kletba zlomena tím, že někdo stráví noc v sarkofágu, kde striga přebývá. Pro zdar akce je nutné přežití strigy i dotyčného.

Ve skutečnosti (tedy mimo svět Andrzeje Sapkowkého) spadají legendy o strigách až do starověkého Říma. Striga je albánský upír, který vypadá jako čarodějnice. Je věřící a ve dne na sebe dokáže brát podobu starší ženy. Za své oběti si vybírá mladé nezletilé děti a živí se tzv. Spirou Vitae, což z latinského překladu znamená dech života, nebo podstata života. Striga, ale také způsobuje dospělým různé nemoci, nebo dokonce také smrt. Slovo striga je odvozené z latinského slova Strix (sova), které odkazuje na létající monstra, která útočí v noci. Říká se, že striga se v noci dokáže změnit v můru, mouchu, či včelu.

Ve hře Zaklínač Editovat

„Odkud se takové věci berou? Čáry, kouzla?”
„Nevím, králi. Důvodem výskytu takových bytostí se zabývají Vědoucí. Nám zaklínačům stačí vědět, že je dokáže vytvořit soustředěná vůle. A také to, jak s nimi bojovat.”
„Chceš říct, jak je zabít?”
„Nejčastěji. Za to nám obvykle platí. Málokdo žádá zlomení kletby, králi. Většinou se lidé prostě chtějí ochránit před nebezpečím. Pokud má nestvůra na svědomí lidské životy, je tady ještě motiv msty.”
  • Výskyt: Striga je žena, již mocná kletba přeměnila v monstrum. Je ztělesněním nenávisti a zlé vůle, nenávidí všechny bytosti, zabíjí je a živí se jejich těly, toleruje maximálně mrchožrouty. Striga potřebuje skrýš, ve které může přečkat den, pro svůj úkryt si obvykle vybírá sarkofág v zapomenuté části krypt.
  • Odolnosti: Imunní vůči oceli.
  • Zranitelnost: Citlivost na stříbro; strigu je možné odčarovat, pokud zaklínač v její skrýši stráví celou noc.
  • Taktika: Striga je velmi silná a pohyblivá, ale není tak vytrvalá, jak vypadá. Často útočí ze zálohy a snaží se protivníka bleskově rozsápat a nedat mu šanci na protiútok. Nejsilnější je v blízkosti svého sarkofágu..
  • Alchymie: Srdce strigy.

Zdroje Editovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki