Fandom

Zaklínač Wiki

Scoia'tael

1 680stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share
Yaevinn, an elven member of Scoia'tael

squirrel puff

Partyzánské jednotky elfů a trpaslíků bojující za vytvoření vlastního nezávislého státu, za Velké války spolupracující s vojsky Nilfgaardu a někdy dokonce bojující jako součást Nilfgaardské armády (brigáda Vrihedd).

Scoia'tael používali typickou partizánskou taktiku náhlých přepadů, zastrašování i verbování neutrálního (nelidského) obyvatelstva a ideologického boje.

Využívali dobrou znalost prostředí, především lesů, k vyhledávání úkrytů před trestnými taženími královských vojsk, snažili se získat podporu rovněž u „loajálních“ nelidí ve městech. Posloužili jako dobrá záminka k uspořádání pogromů na nelidské obyvatelstvo v mnoha městech Severu.

Jejich symbolem je veverčí oháňka a jejich jméno v překladu znamená "Veverky“.

Známější Scoia'tael Editovat

Ve hře ZaklínačEditovat

Zápisy do RejstříkuEditovat

Rejstřík Scoia'tael

"Scoia'tael je skupina elfích a trpasličích povstalců, bojujících proti diskriminaci nelidí. Jsou rozděleni na komanda neboli samostatné oddíly. Scoia'tael přepadají karavany, vraždí, kradou a vypalují vesnice. Lidé se na ně snaží posílat vojsko, o klidné vyřešení situace se nikdo nepokusil. Jméno Scoia'tael znamená v elfím jazyce veverka a pravděpodobně vzniklo podle zvyku povstalců připínat si na oblečení veverčí ocas."

"Podle autora knihy "Následky války" jsou Scoia'tael do boje provokováni Nilfgaardem a dalšími cizími silami. Velitelé komand posílají své podřízené na smrt, protože jsou zaslepení, nebo zmanipulovaní. Autor navíc tvrdí, že válka mezi lidmi a nelidmi neskončí nikdy, protože je mezi rasami příliš mnoho zlé krve. Elfové jsou odsouzeni k vyhynutí."

Zdroje Editovat

Cenné předmětyEditovat

Galerie Scoia'tael ve hře Zaklínač: Editovat

Toruviel Elf Lovkyně Scoia'tael Chireadan Elfí čarodějnice

V síti Wikia

Náhodná Wiki