Fandom

Zaklínač Wiki

Poslední přání

1 677stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Poslední přání (Polsky: Ostatnie życzenie) je první knižně vydaná série povídek o zaklínači Geraltovi z Rivie od Andrzeje Sapkowskeho. Kniha byla poprvé vydáná roku 1993 v Polsku.

PovídkyEditovat

  • Cesta z níž není návratu - Příběh Geraltovy matky - Visenny a rytíře Korina (zřejmě jeho otce). Visenna je vyslána z čarodějného spolku - Kruhu do malé vesnice, kterou sužují nájezdy lupičů, kteří rovněž ovládli obchodní cestu v tomto kraji a všechny projíždějící ohrožují s pomocí magicky vytvořené stvůry - Kostěje.
  • Hlas rozumu - Příběhová linie prostupující celou knihou, popisující Geraltovo zotavování ve Svatyni Melitelé u matky Nenneke . Zde se postupně setkává s Iolou , Nenneke, Marigoldem a dalšími postavami.
  • Zaklínač - Zaklínač pomáhá králi Foltestovi s odstraněním kletby jeho dcery, která v podobě strigy už dlouho ve Wyzimě zabíjí místní obyvatele.
  • Zrnko pravdy - Uprostřed lesů se Geralt setkává s Nivellenem - prokletým bývalým lupičem a násilníkem, na nějž se snasla kletba, když se svou bandou přepadl svatyni. Kletba mu dala lví hlavu a podobu nestvůry, ale také sílu, pevné zdraví a krátkodobé vztahy s dívkami, které mu svěřovali někteří otcové. Oba dva se baví v Nivellenově sídle o bestiích všeho druhu, o Nivellenových vztazích, o jeho životě, současné podobě i o jeho nové lásce.
  • Menší zlo - Příběh o ceně pomsty, o problematické volbě menšího zla i o nevděčném údělu zaklínače, který za záchranu města dostal přezdívku "Řezník z Blavikenu".
  • Otázka ceny - Geralt je pozván do Cintry samotnou královnou Callanthé , aby se zúčastnil námluv princezny Pavetty . Rozmlouvá o svém poslání a pokouší se královně odmítnout zamýšlený účel jeho návštěvy - nájemnou vraždu.
  • Konec světa - Marigold a Geralt jedou až do Dol Blathanna , kde hledají novou práci, ale nalézají především problémy v soužití rozdílných ras a problémy strádajících elfů - vyhnaných, dříve vznešených a stále hrdých bytostí.
  • Poslední přání - Geralt se poprvé setkává s Yennefer . Marigold je raněn a Yennefer je jeho jedinou nadějí na záchranu. Yennefer si ale své pomoci cení poměrně vysoko a s Marigoldem i se zaklínačem už má své plány. Geralt se i přesto, že ovládla jeho mysl, načež způsobil ve městě značné pozdvižení (nutno dodat, že měla v úmyslu mu pomoci od případných problémů a zajistit mu beztrestnost), do ní okamžitě zamiluje a tak jeho posledním přáním je ona - navždy.

GalerieEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki