Fandom

Zaklínač Wiki

Legenda o svatém Řehoři

1 677stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

litanie svatého Řehoře

Tento starý pergamen je zřejmě vytržený z nějaké náboženské knihy.

Obsah Editovat

(originální verze překladu)
obsah Litanie svatého Řehoře

Inkvizitora svatého Řehoře zabili kacíři, kteří se mstili za to, že byli očištěni Večným ohněm. Řehoř na ně čekal v chrámu, vyzbrojen slovy své víry a sekyrou zvanou Sekáč. Dav se na světce podvakráte vrhl jako vichr, ale to ho nezlomilo! Když dokončil litanii a povolal Věčný oheň, obrátil zlé kacíře v prach. Řehoř se pak sám uzavřel v chrámu a podlehl zraněním, která v boji utrpěl.

(volný překlad originálního článku - viz Legend of Saint Gregory)
obsah Legenda o svatém Řehoři

A pak svatý Anselmo vyřkl tato slova: to kacíři zavraždili svatého Řehoře, neboť chtěli pomstít své bezbožné bratry, jejichž těla tento svatý muž očistil ve Věčném ohni. Na svatém místě na ně čekal bratr Řehoř, ozbrojen jen slovy své víry a svou sekerou zvanou "Utnihlav". Bezbožný dav se dvakráte na světce vrhl jako vichřice, ale to jej nemohlo zlomit. Řehoř zpíval svou litanii a nakonec přivolal Věčný oheň, který obtátil zlé kacíře v prach. Svatý Řehoř pak zatarasil dveře do chrámu a skonal na zranění utržená v boji.

Úkoly Editovat

Poznámky Editovat

  • One of the ancient crypts in the game, Hrob svatého Řehoře is described as the "old seat of supreme and sacred inquisition", again tying Saint Gregory to this inquisition.

V síti Wikia

Náhodná Wiki