FANDOM

Následující článek potřebuje ještě hodně práce, aby byl kompletní! Stejně tak mnoho dalších článku.

Pokud víš něco o tomto článku či o nějakém jiném více než je již napsáno, neváhej a edituj.

Krev elfů je prvním dílem ságy o Zaklínači (většinou se tak označují pouze romány se zaklínačem Geraltem a Ciri).

Příběh prvního dílu se odehrává na pozadí války s Nilfgaardem, Ciri má problémy se svým dědictvím Starší krve, objevují se  také nové postavy, které brzy zamíchají celým příběhem - Vilgefortz, Emhyr var Emreis a další.

DějEditovat

Kapitola I.Editovat

První kapitola pojednává o Marigoldově setkání s čarodějem jménem Rience, který se po vyslechnutí balady o Lvíčeti z Cintry snaží dozvědět pravdu. Čaroděj je připraven básníka mučit společně s dvojicí kumpánů. Je však zastaven příchodem čarodějky Yennefer, která přispěchá Marigoldovi na pomoc. Ačkoliv je Rience slabší, Yennefer se ho nepovede zadržet a vyvolaným teleportem jí uprchne neznámo kam. 

Za zdmi hostince Yennefer varuje ministrela, aby píseň již více nezpíval. Zároveň mu doporučí, aby se vydal do Redanie a vyhledal Dijkstru a čarodějku Eilhart.

Rovněž je zde vylíčen Cirilin temný sen z masakru v Cintře, který se jí zdá během nocí. Geralt ji však utěšuje a se závěrem kapitoly společně dorazí do Kaer Morhen, hradiště a domovu zaklínačů ze školy Vlka. Právě malá Ciri poprvé potkává další zaklínače a setkává se s Eskelem.

Kapitola II.Editovat

Druhá kapitola popisuje Trissin příjezd na Kaer Morhen, už při svém příjezdu se setkává s malou Ciri, kterou zprvu považuje za chlapce, neboť ji potká na 'Stopě', která je součástí zaklínačského výcviku. Společně pak dorazí na hradiště a nechá se přivítat zaklínači. Ačkoliv ještě úplně netuší proč byla vlastně pozvána. Už při příjezdu si, ale všimne, že je Ciri zřídlem.

Ihned poté si vezme Ciri do parády, pokárá je za oblečení, které poskytli mladé dívce a také za intenzivní výcvik. Pomůže malé zaklínačce s dospíváním a ledacos ji přiučí. 

Kapitola III.Editovat

Třetí kapitola popisuje výcvik malé zaklínačky, školu šermu pod vedením Lamberta, kyvadlo pod vedením Geralta a lekce s Vesemirem. Taktéž je zde popsána výuka starší mluvy, kterou Triss začne Ciri i přes její nepříliš velké nadšení učit. Později čarodějka odhaluje skutečnou sílu Ciri a konstatuje, že je třeba požádat o pomoc někoho mnohem mocnějšího, konkrétně Yennefer. S příchodem jara pak Triss společně s Geraltem a Ciri odjíždí z Kear Morhen.

Dodatečné informaceEditovat

  • [[]] (Leonardo, Ostrava 1995)