Fandom

Zaklínač Wiki

Kostějovci

1 677stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Kostějovci byli, jak už sám název napovídá, skupina lupičů a lapků, kteří se shromáždili kolem černokněžníka Fregenala a jeho kostěje v průsmyku Klamat. Přepadávali kupecké karavany na cestě do Amellu a okrádali rolníky z osad Klíč, Porog a Kačan.

Mezi kostějovci bylo možné najít mnoho zástupců různých ras - lidi, vrany, elfy i bobolaky. S několika vrany změřili své síly čarodějka Visenna a válečník Korin, když je Fregenal vyslal zabít kováře Mikulu. Ke skupině patřil také bobolak Kehl, který byl ovšem černokněžníkovým oponentem.

Kostějovci se rozešli, když se proti nim zformovali rolníci z blízkých osad. Většina lapků, včetně Kehla, chtěla opustit průsmyk bez boje, takže Fregenala zradili a bez vytáček ho vesničanům vydali. Na oplátku mohli všichni v klidu odejít.

Pouze Kehl se později do průsmyku vrátil, aby pomohl Visenně a Korinovi zničit černokněžníkova kostěje. Zemřel na následky zranění, které v boji utrpěl.

Všechny tyto události jsou detailně popsány v povídce "Cesta, z níž není návratu". 

V síti Wikia

Náhodná Wiki