Fandom

Zaklínač Wiki

Iorveth

1 677stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Iorweth2.png

Iorveth (v některých překladech také Iorweth) je elf, vysoce hledaný nepřítel lidí, zodpovědný za spálení množství lidských vesnic, za smrt vesničanů a spoustu dalších zločinů spáchaných proti lidské rase.

Vede poslední komando Veverek (Scoia'tael). Jeden z jeho skupiny byl Echel Traighlethan, který byl chycen Redanskou tajnou policií a pověšen.

V příběhu Zaklínač 2: Vrahové králů hraje roli jedné z nejdůležitějších hlavních postav a jeho postoj vůci hlavnímu hrdinovi se bude odvíjet podle toho, jaká rozhodnutí hráč učiní.

S Vernonem Rochem jsou zapřísáhlými nepřáteli.

PříběhEditovat

Iorweth se poprvé objevuje na začátku 1. kapitoly hry ve scéně, která ukazuje, co se stalo 5 měsíců před. Setkává se se stvořením které tvrdí, že je přítel nelidí a má pro něj nabídku: chce zabít s elfovou pomocí lidské krále.

Na začátku první kapitoly se Geralt , Triss a Vernon Roche poprvé potkávají s Iorwethem. Roche podle všeho elfa zná a jeden druhého nenávidí díky jejich předešlým setkáním. Krátce poté vyjde najevno, že Iorwethovi se podařilo znovu dát dohromady komando Veverek, které během války ztratil. Okolnostmi je postaven až na úplný kraj společnosti. Veverky byly zneužity ve válce s Nilfgaardem a obětovány během snah o vyjednávání. Iorveth je rozhodnut, aby se situace neopakovala. Jeho muži jsou mu plně oddáni. Nikdo z nich by Iorwetha nezradil. Je zkušený velitel a mazaný jako liška.

Iorweth je jistě kontroverzní postava. Někteří lidé ho vidí jen jako teroristu, který zmasakroval stovky, možná i více, lidí, i nevinných. Na druhou stranu, není to jen velitel oddílu Veverek. Tento elf nemá jen krev na rukou, ale i sen, důvod k boji a naději pro lepší budoucnost jeho lidu.

Z deníkuEditovat

Říká se, že elfové jsou krásní, že se takoví už rodí. V případě Iorwetha se to někdo zjevně rozhodl změnit, když mu poznačil tvář ošklivou jizvou, kterou si elf částečně zakrýval rudým šátkem.

Iorveth je žijící legenda, nepolapitelný velitel oddílu Veverek, jejichž členové se nemíní vzdát a ukončit boj proti lidem. Příběhy o jeho činech, o jeho hluboké nenávisti k dh'oine (tzn. elfský urážlivý výraz pro lidi) z něj dělají více pomstychtivého ducha než jediného člověka z krve, kostí a masa. Jisté zdroje tvrdí, že Iorveth je královrahův spojenec a tím že je zapojen do nedávných událostí, ale Geraltovo první setkání s elfen přináší několik odpovědí a končí se Scoia'taelskými lučistníky na zemi. V tu chvíli to vypadá, že elf zaklínačovy otázky zodpoví jen šípy.

V očích některých lidí, jako Loreda nebo Roche, je Iorweth jen běžný zločinec s rukama poskvrněnýma krví nevinných. Seznam těch, které zabil v jeho "boji za svobodu" by mohl soupeřit v počtu balad a romancí v mém repertoáru.

Elf je jistě nebezpečný. Na druhou stranu, není to krvežíznivá stvůra.

GalerieEditovat

2014-02-25 00001.jpg
2014-02-25 00002.jpg
2014-02-25 00005.jpg

V síti Wikia

Náhodná Wiki