Fandom

Zaklínač Wiki

Gors Velen

1 677stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Gors Velen
Icon Elven city.png
Gors Velen je přístavní město na severním pobřeží Severního moře v Temerii. Městečko leží na pevnině v blízkém dosahu ostrova Thanedd, s nímž je propojeno mostem. Nachází se na východ od Cidaris, jižně od Oxenfurtu a severozápadně od Dorianu. Směrem na jih od města se nachází prales Brokilon.

Gors Velen žije hlavně díky zakázkám čarodějné školy Arethusy z ostrova Thanedd (a nejedná se o žádné laciné zboží). Díky tomu se obyvatelstvo ke všem mágům a čarodějkám chová uctivě a vděčně. Celé město obklopují bytelné hradby, za nimiž se nacházejí budovy všeho možného určení. Zejména o luxusní podniky zde není nouze. Vyhlášený je například honosný hostinec Stříbrná volavka nebo dům U Rozepnutého korzetu. Ti místní obyvatelé, které neživí potřeby čarodějek, jsou z velké části rybáři. Svůj úlovek nabízejí na rozsáhlém rybím trhu. Nachází se zde i pobočka bankovní sítě trpasličího rodu Giancardiů. Prosperitě města přispívá i fakt, že leží daleko od hranic a tudíž nikdy nebylo obléháno.

Středem města prochází ulice Kardo - propojuje Hlavní bránu s Mořskou branou. Město je také vyhlášeno svým rybím trhem na Okružní ulici. Uprostřed trhu stojí Zlodějská bašta.

Patnáct mil západně od Gors Velenu leží Hirundum - velká zemědělská usedlost se sady, zahradami a rybníky, kde se pěstuje zelenina a ovoce pro celé okolí.

Známí občané Editovat

Důležitá místa Editovat

  • Radnice
  • Tržnice
  • Rybí trh
  • Trpasličí banka Giancardiů
  • Ostrov Thanned
  • 'U rozepnutého korzetu'
  • 'Stříbrná volavka', nejlepší krčma ve městě
  • Zlodějská bašta
  • Zlatnická čtvrť
  • Přístaviště
  • Hlavní brána
  • Mořská brána
  • Okružní ulice
  • Hlavní ulice Kardo

V síti Wikia

Náhodná Wiki