Fandom

Zaklínač Wiki

Goidemar

1 677stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Goidemar byl králem Temerie a manžel Riannon. Jeho otec byl Gardic a jeho matka Vulpia z Brugge.

Tři roky po jejich svatbě se r. 1166 strhlo Falčino povstání, během kterého byla Goidemarova žena uvězněna. Když bylo povstání potlačeno, Goidemar získal Riannon zpět - avšak se třemi dětmi (viz stránka Riannon).

Goidemar najal čaroděje, aby zjistili, které děti jsou jeho a které dítě je Falčino; mágové mu však tvrdili, že v tomto pátrání neuspěli.

Adela zahynula během morové rány, Amavet zemřel ve svých 18 letech, krátce po něm zesnula i Riannon, přežila jen Fiona, proto si musel Goidemar hledat novou manželku, která by mu dala dědice.

Giodemar se tedy pak oženil s Addou z Cidaris a králem Temerie se po něm stal jejich syn Cedric.

Goidemar byl prvním temerským králem, který začal používat nový erb: tři bílé lilie na černém poli.

Král Goidemar zemřel v Mariboru ve věku sedmdesáti osmi let a pochován byl v Temerské královské kryptě ve Wyzimě - ve stejné kryptě, ve které zaklínač Geralt z Rivie odčaroval Foltestovu dceru zakletou ve strigu.

V síti Wikia

Náhodná Wiki