Fandom

Zaklínač Wiki

Fregenal

1 678stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Fregenal byl druid, který byl však vypovězen z mayenského Kruhu. Na odchodu se mu podařilo druidům ukrást několik stránek ze Zakázaných knih. O jedenáct let později vytvořil s pomocí Alzurova dvojitého kříže strašlivého kostěje, co se usadil v průsmyku Klamat. Poté kolem sebe shromáždil skupinu lupičů a hrdlořezů a s kostějovou pomocí začal terorizovat široké okolí.

Když kovář Mikula z osady Klíč upozornil na jeho počínání mayenský Kruh, druidové nezaháleli a vyslali na pomoc čarodějku Visennu. Fregenal se jí právem obával a poslal proto Manissu, aby se jí zbavila. Manissa se ovšem spletla a místo Visenny napadla válečníka Korina, na něhož její síly nestačily.

Kostějova banda se zalekla, když se proti nim po čarodějčině příchodu dali dohromady rolníci z Klíče, Porogu a Kačanu. Bobolak Kehl Fregenala zradil a vydal ho vesničanům v čele s Visennou, Korinem a kovářem Mikulou. Visennu znal už zdřívějška a pod nátlakem jí tedy slíbil pomoc s kostějovým zničením.

Ve skutečnosti svému výtvoru ublížit nechtěl a čarodějku zradil. Nechal ji s Korinem kostějovi napospas a sám se obrátil na útěk. Kovář Mikula mu ovšem vstoupil do cesty a srazil mu hlavu sekerou. Jen pár okamžiků na to Visenna s Korinem a s bobolakem Kehlem kostěje zahubili sami.

Všechny tyto události jsou detailně popsány v povídce "Cesta, z níž není návratu".

V síti Wikia

Náhodná Wiki