Fandom

Zaklínač Wiki

Foltest

1 693stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Král Temerie, sídlí v hlavním městě Wyzimě. Objevuje se již v první Sapkovského povídce Zaklínač, kde dává Geraltovi za úkol zlomit kletbu, která postihla jeho dceru. Je jednou z nejdůležitějších postav PC hry Zaklínač, kde se stejně jako v knize projevuje jako moudrý, odvážný, klidný a zodpovědný vladař.

Má ovšem co napravovat: v mládí zplodil v incestním vztahu se svou sestrou dceru Addu, která se v důsledku kletby proměnila ve strigu, která terorizovala celou Wyzimu. A mimochodem, je to také výborný hráč kostek.

Král Foltest zemře na hradě La Valette, kde ho zabije královrah Letho.

Ve hře Zaklínač Editovat

Úkoly Editovat

Král Foltest v závěrečné filmové sekvenci ve hře Zaklínač.

Na trůně Temerie sedí král Foltest. Lidé ho respektují a bojí se ho. Foltest vládne ocelovou pěstí, je rozhodný a horkokrevný. Díky jeho vládě je Temerie nejmocnějším královstvím Severu.

Král odjel z města. Teoreticky vládne jeho jménem místodržící Velerad. Prakticky rozhoduje někdo úplně jiný, což ve městě způsobuje chaos.

Foltest se vrátil do Wyzimy a okamžitě začal dělat pořádek. Rozhodl se ukončit chaos a potrestat viníky. Ukázalo se, že do svých plánů zahrnul král i mě a mé činy ovlivnily královské plány.

Mluvil jsem s Foltestem o smrti jeho dcery. Byla to těžká rozmluva, protože pokud měl ten tvrdý muž nějaké slabé místo, byla to rozhodně jeho Adda.

Mluvil jsem s Foltestem o sejmutí kletby z jeho dcery Addy. Foltest Addu miluje jako nic na světě, takže jsem krále zřejmě potěšil, i když to na sobě nedal znát.

Zápisy do Deníku (Zaklínač 2) Editovat

Při zpětném pohledu je jisté, že jeho Výsost Foltest byl v porovnání s ostatními korunovanými hlavami výjimečnou osobností. Král Temerie, princ Soddenu, vládce Pontaru a Mahakamu a protektor Brugge, Angremu, Riverdellu a Ellanderu byl vládce rozhodný a pevný. Byl to typ člověka, který po úderu vydává zvuk jenž dosvědčuje, že byl vykut z oceli, nikoliv slepen ze psího lejna. Jelikož byl svobodný, vedl dosti nezávazný osobní život. Už jako princ dal jasné najevo, co všechno dokáže, a že toho bylo hodně. Nejprve si začal milostný románek s vlastní sestrou, se kterou dokonce zplodil dceru Addu, poté začal projevovat vřelou náklonnost baronese Marii Luise La Valette. Oba vztahy měly vážné následky a v obou případech se do potíží, které nutně následovali, nějakým způsobem zapletl i Geralt.

Foltest na svou někdejší milenku nikdy zcela nezanevřel, tak není divu, že chtěl ochránit děti, které z jejich neposvěceného spojení vzešly. Měl k tomu i jiné citové důvody-král dobře věděl, že by se jeho nemanželští potomci mohli stát špinavých politických machinací. Foltest se rozhodl, a jakmile se tento tvrdohlaví král jednou rozhodl, nebylo síly jenž by ho dokázala zastavit.

Smrt velkých a mocných tohoto světa ne vždy odpovídá tomu, jaký byl jejich život. Útok byl tak náhlý a neočekávaný, že ani zaklínač nestačil zareagovat včas. Čepel dýky prořízla Foltestovo hrdlo a královská krev poskvrnila podlahu hradní bašty. A tak zemřel jeden z nejmocnějších králů severu, rukou vraha oděného v mnišský šat.

V síti Wikia

Náhodná Wiki