Fandom

Zaklínač Wiki

Emhyr var Emreis

1 677stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Emhyr var Emreis, Deithwen Addan yn Carn aep Morvudd (Ve Starší mluvě "Bílý plamen tančící na mohylách nepřátel") – Císař a absolutní vládce Nilfgaardské říše.

Bystrý, všehoschopný, inteligentní, nesnášející faleš (především u ostatních), asketický, racionálně, machiavelisticky uvažující, ochotný pro blaho císařství a Světa udělat cokoliv.

Chráněn fanatickou Císařskou gardou decimuje domácí šlechtickou opozici, spolupracuje s obchodníky a finančně vlivnými skupinami a prosazuje jejich obchodní zájmy („zájmy císařství“) v zahraničí.

Vyvolal Velkou válku s Nordlingy (tj. Severními královstvími) a i když byl nakonec poražen, svou pozici naopak ještě více upevnil a obchodní syndikáty a manufaktury Nilfgaardu byly jediným opravdovým vítězem války, kdy po uzavření míru zaplavily svými levnými výrobky válkou zničená Severní království.

Během války bylo šíření a podpora politických a rasových konfliktů mezi nepřáteli Emhyrovou oblíbenou taktikou: Emhyr poskytl značnou autonomii v rámci Nilfgaardu samostatnému elfímu státu Dol Blathanna a rovněž finančně podporoval povstalce ze Scoia'tael; po válce je pak ponechal svému osudu.

VAROVÁNÍ - následuje SPOILER nejvyššího kalibru - doporučuji nečíst za žádnou cenu do přečtení Paní jezera! Editovat

Editovat

Jak se dozvíme na konci Ságy, jedná se o otce Cirilly - domnělého Dunnyho z Maechtu neboli Ježka z Erlenwaldu.

Je samozřejmě opravdu právoplatným císařem Nilfgaardu z rodu Emreisovců; jeho "kletba" i sňatek s Pavettou byly pouze důsledkem bojů o moc v Nifgaardu po úmrtí jeho otce. Zapříčinil smrt Pavetty a společně s Vilgefortzem plánoval využít Ciri ke svým mocenským ambicím.

Později se s Vilgefortzem ve zlém rozešel a snažil se získat Ciri na vlastní pěst. Nakonec se ale ukázalo, že není tak nelidský a krutý, jak si snažil namluvit.

Konec spoileru.

V síti Wikia

Náhodná Wiki