Fandom

Zaklínač Wiki

Elixíry (teorie a výroba)

1 677stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Příprava elixírů

ÚvodEditovat

Zaklínačské elixíry jsou v knihách i PC hře nezbytnou součástí vybavení každého zaklínače - umožňují mu využít plný potenciál jeho pozměněného organismu; především zlepšují bojové schopnosti a zvyšují i šance na přežití.
V knihách A. Sapkowského jsou podrobně popisovány účinky těchto elixírů, jejich výroba je však vždy zahalena tajemstvím.

Ve hře Zaklínač jsou tyto elixíry a jejich výroba důležitou součástí hry a na nejvyšší obtížnost je dokončení hry bez nich téměř nemožné.

VýrobaEditovat

K výrobě elixírů je vždy zapotřebí alkohol, čím kvalitnější, tím lepší pro jeho alchymistické využití. Pokud není k dispozici alkohol potřebné kvality, je vždy možné namíchat Bílého racka (alkohol té nejvyšší kvality, vlastní výroby).

Míchání elixírů se liší od ostatních alchymistických činností (výroba olejů, bomb) možností využít i sekundární substance obsažené v ingrediencích.
Některé ingredience totiž obsahují vedle primární substance i substanci sekundární (albedo, rubedo, nigredo). Elixír namíchaný výhradně z ingrediencí se stejnou sekundární substací má další pozitivní účinky (např. Vlaštovka z vraního oka, vlaštovičníku a ginatie bude mít i vedle obvyklých účinků i efekt nigredo).

Efekty sekundárních substancí (tzv. dominanty):Editovat

  • Elixíry s dominantou nigredo Nigredo zlepšují bojové schopnosti zaklínače (zřejmě kombinace slabšího Vlka a Hromu).
  • Elixíry s dominantou rubedo Rubedo zvyšují regenerační schopnosti zaklínačova organismu (slabší Vlaštovka).
  • Elixíry s dominantou albedo Albedo snižují toxicitu všech následně vypitých elixírů o jeden stupeň.

ToxicitaEditovat

Nevýhodou všech zaklínačských elixírů je jejich toxicita - každý elixír je kromě svých pozitivních účinků i (více či méně) jedovatý; jediným obyčejným elixírem s nulovou toxicitou je Bílý med (ruší účinky ostatních elixírů), rovněž veškeré elixíry s malou toxičností a aktivní dominantou albedo jsou netoxické.

Příprava elixírů Editovat

Vyber si recept označený jako elixír pro Triss a potřebné ingredience se automaticky přidají do směsi. Pak klikni na tlačítko "smíchat" a elixír se začne připravovat.

Pro dokončení sekvence klikni levým tlačítkem myši na přesýpací hodiny

Mutagenní elixíryEditovat

Zvláštní skupinu tvoří mutagenní elixíry, k jejichž výrobě je vždy zapotřebí určitá speciální ingredience (povětšinou z nějaké mocné příšery). Po jejich vypití získá zaklínač většinou permanetní vylepšení svých bojových dovedností.

V síti Wikia

Náhodná Wiki