Fandom

Zaklínač Wiki

Dagon

1 677stránek na
této wiki
Add New Page
Diskuse0 Share

Dagon

Dagon – tajemný bůh podmořské rasy Rybolidí, mnohdy vyžaduje krvavé oběti. Jako většina bohů je nesmrtelný, dokud v něj někdo věří.

Není mrtvým ten, jenž spočívá na věky, a po dlouhých eónech může i sama smrt zahynout.

V hlubinách, kam nedosahuje světlo slunce, dřímají mocné bytosti starší než první předkové lidí. V podzemních městech tu dřímají bohové i démoni a čekají na svůj čas, jelikož je řečeno, že až nadejde hodina, probudí se a přinesou světu zkázu. Jednou z těchto bytostí je ta, jež nosí jméno Dagon. Spočívá na dně jezera a nechává se uctívat rybookými a náměsíčnými lidmi, jež ovládají noční můry. Dagon je zosobněním síly a zuřivosti, a když vyjde na břeh, stane se ztělesněním smrti a ničení. Zakázané knihy, například hymny šílenství a zoufalství, jež uvádí způsoby, jak ho přivolat, upozorňují, že tuto stvůru lze vzývat jen na jí zasvěceném místě.

  • Výskyt: Dagon je mýtické stvoření, jež podle legendy odpočívá na dně jezera poblíž vesnice Bahnice.
  • Odolnosti: Dagon je bůh, takže ho není možné zabít.
  • Zranitelnost: Čerpá sílu z víry svých vyznavačů, což může být jeho jedinou slabostí.
  • Taktika: Když Dagon vyjde na břeh, zkáza a zmar ho budou následovat.
  • Alchymie: Podle starodávné legendy Dagonův sliz.

Zdroje Editovat

Zabití Dagona Editovat

  • Sám Dagon je nezranitelný, k jeho poražení je nutné zabít několik jeho uctívačů (konkrétně 14).

Lokace Editovat

Poznámky Editovat

  • Dagon je prastarý Semitský bůh plodnosti, hojnosti a taky rybářství.
  • "Dagon" je taky krátká povídka od H.P. Lovecrafta, odkud taky zřejmě vývojáři získali svou inspiraci.

Dagon a jeho uctívači jsou hezky popsáni v knize Argonantus:Sedm ryb.

V síti Wikia

Náhodná Wiki